Emrulevvel

"…فَاعْلَمْ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ" İlk Emir الأ مر ألأول Emrul Evvel

“Sen olmasaydın bu kainatı yaratmazdım.”İbn Arabi El- Futuhat,1,355
Haberin İbn Arabi (638/1240) tarafından nakledilen lafzı “Sen olmasaydın Ey Muhammed; ne gökyüzünü, ne yeryüzünü, ne cenneti ne de cehennemi; yaratırdım” şeklindedir.”Ali el-Kari,Esrar 288; Acluni keşf, 164; Şevkani, el- fevaid, 326;
Ali el-Kari, Acluni ve Şevkani, hadis hakkında Sağani’nin “Uydurmadır. hükmünü naklettikten sonra,Ali el-Kari Esrar 288; Aclunı Keşf 164; Benzeri bilgileri nakleden Laknevî ve Elbânî de onun uydurma olduğuna hükmetmişlerdir.”Laknevi el asarul merfua 44; Elbani ed-Daife 1,450;
İzmirli İsmaill Hakkı da, onun hadisçiler tarafından Nebi sallallahu aleyhi ve sellemin sözü kabul edilmediğini tesbit etmiştir.”İzmirli İsmail Hakkı Siyer 97;
Rivayetin, mana olarak aynı olmakla birlikte, küçük lafız farklılıkları ile çeşitli şekilleri nakledilmiştir:
Bu rivayetlerden İbn Abbas’a ait olduğu bildirilen ve kaynağı itibariyle merfu’ olan birine göre, Cibril Nebi sallallahu aleyhi ve sellem’e gelmiş ve “Ey Muhammed, sen olmasaydın ne cennet ne cehennemi yaratırdım” demiştir. Yine Ali el-Kari’nin dediğine göre, İbn Asakir rivayeti “Sen olmasaydın, dünya yaratılmazdı” şeklindedir.” Lafızlarında farklılık bulunsa da mana itibariyle aynı olan hadislerin, uydurma oldukları kesindir. Nitekim yukarıdakiler dışında, başka mevzuat kıtapların da bu hadislere yer vermişlerdir.” Sabunu el-Munteka min İsmetil Enbiya, 129. 130 Ali el- Kari el-Esrar288, Laknevi el-Asarul-Merfu, 45;
Bu rivayet hakkında hadis ehlinin uydurma demişdir. Tefsirciler Akide yazan ilim ehli Fıkıhcılar cumhuru bu rivayet hakkın da uydurma demişlerdir. Ve zayif bir senedi bile yoktur demişlerdir. Bir hadisi rivayet ederken şartlar vardır.Hadisin senedi Nebi sallallahualyhiveselleme ulaşmıyorsa o hadisi rivayet etmek caiz değildir haramdır. Bir hadis rivayet ederken ne ilahiyatçıların kriterlerine bakmak ne de sofilerin. Doğru olan Muhadislerin kriterlerine bakmak lazım.Eğer sahih demişlerse sahihtir, zayıf demişlersede zayıftır. Uyduma demiş iseler uydurmadır. Onun için hadis konusunda söz söyleyecek otoriteler muhadislerdir.
Buhari ve Müslim den gelen rivayette; Muğire radiyallahu anh dedi ki: Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem i şöyle buyururken dinledim: “Benim adıma yalan uydurmak herhangi bir kimse adına yalan uydurmak gibi değildir. Benim adıma kasten yalan uyduran bir kimse cehennemdeki yerine hazırlansın.”Buhari, 1291; Müslim, 2154; Tirmizi, 1000; Sahih)
İmâm Ahmed b. Hanbel’in oğlu İmâm Abdullâh şöyle demiştir:
“Bir kimse bir beldede bulunur ve orada, sahîhi ile zayıfını ayıramayan bir hadîs ehli ile bir de re’y ehlinden başkasını bulamaz da, bir mes’ele ile karşılaşırsa, bu mes’eleyi hangisine sorar?” dedim; babam bana “Hadîs ehline sorar, re’y ehline sormaz.
Çünkü hadîsin zayıfı bile re’y’den daha kuvvetlidir.” cevâbını verdi.
İbn Hazm, el-Muhallâ, 1/68, es-Sehâvî, Fethu’l-Muğis, 1/80, de isnâdı sahîhtir demişlerdir.

1-Haccedip beni ziyaret etmiyen, bana cefa etmiş olur.
2-Ölümümden sonra beni ziyaret eden, sanki beni ziyaret etmiş gibidir.
3-Bir yılda beni ve babam İbrahim’i ziyaret edene; Cenneti garanti ederim.

4-Kabrimi ziyaret edene şefaatim vâcib olur.

Bu ve benzeri hadislerin . Nebı sallallahuve sselem geldiğine hiç bir delil yoktur. Hafız İbn Hacer rahimehullah “Telhis”habir adlı eserinde bu rivayetlerinin çoğunu naklettikten sonra şöyle demiştir: “Bu hadislerin senetleri zayıftır.” Hafız el-Ukayiî dedi ki, “Bu mevzudaki hiçbir hadis sahih değildir.”

Paylaşmak için tıklayın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!