Ebu Davud, Tirmizi ve İbn Mace’nin sünenlerinde yer alan hadislere göre Mehdi’nin çıkması da Kıyamet’in büyük alametlerindendir.
Ebu Davud’dan gelen sahih bir rivayette; Abdullah bin Mes’ud radıyallahu anh’dan; Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’den rivayet olunduğuna göre şöyle buyurmuştur: “Dünyadan başka gün kalmayıp tek bir gün kalsa,” Zaid’e rivayetinde: “Allah o günü uzatır.” Sonra raviler ittifak ettiler. “Hatta o gün de benden (benim sülbümden) veya benim ehl-i beytimden ismi benim ismime, babasının ismi benim babamın ismine uygun bir zatı gönderinceye kadar (Allah o günü uzatır).” (Ebu Davud, 4282; Tirmizi, 2231; Sahih)
Ebu Davud’dan gelen sahih bir rivayette; Ali radıyallahu anh’dan, Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’den rivayet olunduğuna göre şöyle buyurmuş: “Kıyamet’in kopması için, zamanda sadece bir günden başka vakit kalmamış da olsa Allah azze ve celle benim ehli beytimden bir zatı gönderecek, yeryüzü zulümle dolduğu gibi, o yeryüzünü adaletle dolduracak.” (Ebu Davud; 4283; Sahih)
Ebu Davud’dan gelen sahih bir rivayette; Ummu Seleme radıyallahu anha’dan rivayet edildiğine göre Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in şöyle buyurduğunu işittim; “Mehdi kızım Fatıma’nın çocuklarından ve benim ehli beytimdendir.” (Ebu Davud, 4284; İbn Mace, 4086; Sahih) Mehdi’ın çıkışı yirmiden fazla sahabeden
MEHDİ HAKTIR HURAFE DEĞİLDİR
Buhari ve Müslim’de mehdi ile ilgili bir tane bile hadisin bulunmadığı iddiası doğru değildir ilmi bir dayanağı yoktur böz zan ifade eder. Zira her ikisinde de içinde mehdi lafzı geçmese bile ona işaret eden hadisler mevcuttur.
Aşağıdaki sahih olarak gelen hadislerde imam mehdi işaret eden ve bu imamınız lafzı ile veya halifeniz lafzı gelen rivayetlerde işaret vardır. Bu şahıs halifedir ve övülen biridir üstün meziyetleri vardır çünkü Allah teala tarafından Yardım görendir. İslam düşmanlarına korku salan elinde maddi imkanları bul ulan biridir. isa Aleyhisselam kendisinin arkasında namaz kılacak biri olması onun bir üstün bir vasfı olduğu içindir. İstanbul iki deva feth edilecektir birinci fetih gerçekleşmiştir iki fetih Mehdi aleyhisselam yapacaktır Nebi sallallâhu aleyhi ve sellem haber verdiği gibi olacaktır bunda iman edenler için bir şüphe yoktur.
Buhari ve Müslim Mehdi işaret eden hadisler;
Buhari’den gelen rivayette; Ebû Hureyre radıyallâhu anh dedi ki; Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Sizin imamınız kendinizden olacağı halde, Meryem oğlunun ineceği zamanda haliniz ne olacak?” (Buhari, 3449; Muslim, Sahih)
Müslim gelen rivayette; Câbir b. Abdullah radıyallâhu anh dan Rasullullah sallallâhu aleyhi ve sellem’ şöyle buyurdu; “Ümmetimin son (zamanlarında) bir halife gelecektir. O, malı bolca dağıtacak, tek tek satmayacaktır.”(Müslim fiten 2913 Ahmed müsned sahih)
Yine Müslim başka bir rivayete; Ebu Said ve Câbir radıyallâhu anh’dan Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem; şöyle buyurmuştur; “Ahir zamanda halifeleriniz içinden bir halife gelecek; malı avuç avuç dağıtacak ve onu satmayacaktır.” (Müslim 2914 sahih )
Müslim’den gelen rivayette; Câbir b. Abdullah’ın Ebu Zübeyr radıyallâhu anh’dan şöyle dediğini rivayet eder. Nebi sallallâhu aleyhi ve sellem’den işittim buyuruyor ki: “Ümmetimden bir topluluk, kıyamete kadar Hak uğrundaki mücadeleye devam edecek. Nebi sallallâhu aleyhi ve sellem buyurdu: Meryemoğlu İsa aleyhisselam inecek. Onların emirleri İsa aleyhisselama gel bize namaz kıldır, diyecek. İsa aleyhisselam hayır diye cevap verecek. Bazılarınızın diğerleri üzerine emirler olması Allah Azze ve Celle bu ümmete bir ikramıdır.” (Muslim, İman, Musned; Sahih)
Müslim’den gelen rivayette; Ebû Hureyre radıyallâhu anh’tan şöyle rivayet etmiştir; Rasullullah sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Rumlar A’mak’a (Amik ovasına) veya Dâbık’a (oraya yakın bir yer) inmedikçe kıyamet kopmayacak. Onların karşısına Medine’den o gün yeryüzü halkının en iyilerinden bir ordu çıkacak. Askerler saf bağladıkları vakit Rumlar “Bizimle bizden esir alınanların arasından çekilin de onlarla savaşalım’ diyecekler. Müslümanlar da, ‘Hayır! Vallahi sizinle din kardeşlerimizin arasından çekilmeyiz” cevabını verecekler. Müteakiben onlarla savaşacaklar. Müslümanların üçte biri firar edecek ve Allah Azze ve Celle ebediyen tevbelerin kabul etmeyecek (veya, onlara tevbe nasip etmeyecek). Üçte biri de öldürülecek ki bunlar Allah Azze ve Celle’nin katında şehitlerin en faziletlisidir. Üçte biri ise galip gelecekler ve ebediyen fitneye duçar olmayacaklar. Ardından İstanbul fethedilecek. Mücahitler kılıçlarını zeytin ağaçlarına asmış, ganimetleri taksim ederken aniden aralarında şeytan, “Gerçekten Mesih (Deccal) aileleriniz yanında sizin yerinizi aldı” diye nâra atacak. Asılsız olan bu haber üzerine oradan ayrılacaklar. Şam’a geldikleri vakit ise gerçekten de Deccal çıkacak. Mücahitler savaş için hazırlanıp saf tuttukları vakit namaz için kamet getirilecek ve o esnada Meryem’in oğlu İsa aleyhisselam inip onlara imamlık yapacak. Allah Azze ve Celle’nin düşmanı da (Deccal) onu gördüğünde tuzun suda eridiği gibi eriyecektir. Onu bıraksa kendiliğinden eriyerek yok olacak iken Allah Azze ve Celle onu kendi eliyle öldürecek ve süngüsündeki kanını onlara gösterecek.” (Muslim, 2897; İbn hibban, 6813; Sahih)
MEHDİ İLE İLGİLİ HADİSLER SAHİHTİR
Mehdi ilgili bu aşağıda belirtilen hadis Buhari ve Müslim’in ravilerindendir bu ravilerinden kütübü sitte müellifkeri hadis rivayet etmişlerdir elek altı ve aslı yoktur veya muttasıl Bir senet ile gelmemiştir diyen bir Alim yoktur. Mehdi ilgili hadisleri ilim ehli sahihleyen manevi mütevatır diyen hadis ehli mevcuttur.
İmam Ahmed b. Hanbel imam Buhari’nin hocası Süfyan b. Uyeyne imam Şafii hocası İmam Asım tabiin sayılır ve meşhur kıraat imamıdır kıraatı müttevatır olarak gelen yedi kıratten biridir. Dünya Müslümanları da çoğunluğu Asım kıraatı ile kuranı okurlar ve Asım ise Zir b. Hubeyş talebisidir zir bir Hubeyş el Esedi tabiidir onun ilim aldığı Abdullah İbn Mesud radiyallahu Anh dır.
حدثنا سفيان بن عيينة حدثنا عاصم عن زر عنعبد الله عن النبي صلى الله عليه وسلم ﻻ تقوم الساعة حتى يلي رجل من اهل بيتي يو اطئ اسمه اسمي
İmam Ahmed bize Süfyan b. Uyeyne on Asım ona da Zir b. Hubeyş el-Esedî’den ona da Abdullah b. Mesud radiyallahu anh dan Nebi sallallahu aleyhi ve sellem den; “Benim ehli beytimden olup adı adima uyan biri idareci olmadıkça kıyamet kopmayacaktır. İmam Ahmed Musned 28506 7-8-9-10 sahih)
Bu senetler sahihtir ve ravilerinnin tamamı Buhari ve Müslüm’in ravilerindendir.
Âsım kıraat ilmi sahasında temayüz etti; çok güzel sesi ve tilâvetiyle dikkati çekti. Osman radiyallahu anh ’ın Kûfe’ye gönderdiği resmî mushafa göre Kur’an öğretmekle görevlendirilen Ebû Abdurrahman es-Sülemî’den Ali b. Ebû Tâlib’in kıraatini aldı. Zir b. Hubeyş el-Esedî’den de İbn Mes‘ûd’un kıraatini öğrendi. Yine bu iki hocasından ve Ebû Vâil, Mus‘ab b. Sa‘d b. Ebû Vakkās gibi tâbiî neslinin ileri gelenlerinden hadis rivayet etti. Kendisinden de hocaları arasında yer alan Atâ b. Ebû Rebâh ve Ebû Sâlih es-Semmân başta olmak üzere Süleyman et-Teymî, Ebû Amr b. Alâ, Süfyân es-Sevrî, Süfyân b. Uyeyne, Ebû Bekir Şu‘be b. Ayyâş ve daha birçok âlim rivayette bulundu.
Altıncı asırdan sonra gelen meşhur alimler
Mehdi ilgili hadisleri sahihleyen ve hüccet kabul eden alimler.
Müfessir İmam Kurtubi ö 671
Meşhur hanifi fakihi kastallani ö 686
İbn Teymiyye ö 728
Ebû Haccac el Mizzi ö 742
Hafız İmam zehebi ö 748
İbn Kayyim ö 751
Hafiz İbn Kesir ö 774
İmam Şatibi ö 790
Hafız İbn Hacer Askalanı ö 852
Muhammed b. Abduvehhab ö 1206
Alleme Muhaddis Cafer el kettani ö 1345
Alleme Enver Şah el keşmiri ö 1352
Alleme Muhaddis Abdurrahman el Mubarekfuri ö 1353
Muhammed Emin eş Şınkiti ö 1394
Ahmed Muhammed Şakir ö 1377
Muhammed Nasıruddin Elbani ö 1420
Abdulaziz b. Abdullah b. Baz ö 1420
Mehdi ilgili hadisleri hüccet kabul eden Alimleri çoktur bu alimlerle sınırlı değildir
Bir yanıt yazın