Emrulevvel

"…فَاعْلَمْ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ" İlk Emir الأ مر ألأول Emrul Evvel

الحمدالله رب العالمين و الصلاةو السلام على اشرف الانبياء والمرسلين اما بعد
Hamd alemlerin Rabbi Allah’a, salat ve selam gönderilmiş bütün nebilere olsun. Bundan sonra;   Nebi sallallahu aleyhi ve sellem’n anne  ve babası ile  ilgili gelen bilgiler sahih bir şekilde gelmiş hiçbir kimsenin görüşüne ihtiyaç bırakmamıştır. Allah teala şöyle buyurmuştur:  “Cehennem ehli oldukları onlara açıkça belli olduktan sonra, akraba dahi olsalar Allah’a şirk koşanlar için af dilemek ne Nebiye yaraşır ne de iman edenlere.” Tevbe 13

İbn Kesir derki; Süheyli ‘nin er-Ravd’da bir  gurup meçhulün bulunduğu bir senetle rivayet ettiği, “Allah Teala  Nebi sallallahu aleyhi ve sellem için anne ve babasını dirilti ve ona iman ettiler ” hadis de böyledir. Hafız İbn Dıhye şöyle der :Bu hadis uydurmadır, Kur’an ve icmaya aykırıdır. Zira Allah Teala  “Yoksa kötülükleri yapıp yapıp da içlerinden birine ölüm gelip çatınca  “Ben şimdi tevbe ettim “diyenler ile kafir olarak ölenler için  (kabul edilecek )tevbe yoktur. Onlar için acı bir azap hazırlamışızdır.”Nisa 18 İbn kesir.
İmam Müslim  sahihde gelen hadisler.
باب بيان ان من مات على الكفر فهو في النار وﻻ تنا له شفا عة وﻻ تنفعه قرابة المقربين
İmam Nevevi der ki; KÜFÜR ÜZERE ÖLENİN CEHENNEMDE OLUP ŞEFAATE NAİL OLMAYACAĞI VE YAKINLAŞTIRILMIŞ KİMSELERİN YAKINLIKLARININ KENDİSİNE FAYDA VERMEYECEĞİNİN BEYANI BABI

عن انس ان رجﻻ قال يا رسول الله اين ابى قا في النار فلما قفى دعاه فقال ان ابي وباك فيالنار

Bize Ebu Bekr b. Ebu Şeybe tahdis etti… Enes’radihallahu anh dan rivayete göre bir adam: Ey Allah’ın Rasulu babam nerededir, dedi. O: “Ateştedir” buyurdu. Adam arkasını dönüp gidince onu geri çağırarak: “Şüphesiz benim babam da, senin baban da ateştedir” buyurdu.”(Muslim. 347;Ebu Davud.4718; Sahih;

“Bir adama … Şüphesiz benim babam da, senin baban da ateştedir buyurdu Bu hadisten anlaşıldığına göre küfür üzere ölen bir kimse cehennem ateşindedir, yakın akraba da olsa örnek İbrahim aleyhisselam’ın babası puta ibadet etiği için kafirdir,  küfür ve şirk amelinde  bulunmuşsa  yakınlığının da ona faydası olmaz.
Ayrıca, fetret döneminde Arapların bağlı bulundukları putlara ibadet hali üzere ölen kimselerin de cehennemlik olduğu anlaşılmaktadır. Bu ise davet ulaşmadan önce sorumlu tutmak anlamında değildir; çünkü bunlara İbrahim ve onun dışındaki diğer Nebilerin -yüce Allah’ın salat ve selamı onlara- daveti ulaşmış bulunuyordu.

باب استئذان النبي صلى الله عليه وسلم ربه عز وجل في زيارة قبر أمه
NEBİ SALLALLAHU ALEYHİ VE VE SELLEM’İN ANNESİNİN KABRİNİ ZİYARET ETMEK İÇİN AZİZ VE CELİL RABBİ’N DEN İZİN İSTEMESİ BABI
عن ابن بريدة عنابيه فال كنا مع النبي صلى الله عليه وسلم فنزل بنا ونحن معه قريب من الف راكب فصلى ركعتين ثم اقبل علينا بوجهه وعيناه تذر فان فقام اليه عمر بن الخطاب ففداه با ﻷب واﻷم يقول يا رسول الله ما ماك قال اني سآلت ربي في استغفار ﻵمي فلم يآذنلي فدمعت عيناي رحمةلها من النار

İmam Ahmed b. Hanbel Bureyde radiyallahu anh dan nakleder;  Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem ile birlikte idik; Bir yerde konakladık  Yaklaşık bin süvari idik. Nebi sallallahu aleyhi ve sellem iki rekat namaz kıldıktan sonra yüzünü bize doğru çevirdi. Gözlerinden yaş boşalmaktaydı. Ömer b. El Hattab kalkıp “Annem babam  sana feda olsun   Ey Allahın  Rasulu! Ne oldu sana?diye sordu. Bunun üzerine Nebi sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu. “Ben Rabbim den annem için istiğfarda bulunmak istedim ama  izin vermedi. Ateşteki haline acıdığımdan dolayı gözlerimden yaş akti…” Müslim 977 Nesai imam Ahmed 8988 sahih 

ابي هريرة قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم  استآذنت ربي ان استغفر ﻹمي فلم يآذن لي واستآذته ان ازور قبرها فآذن لي

Ebu Hureyre radiyallahu anh dan rivayete göre, şöyle demiştir: “Nebi sallallahu alehhi ve sellem annesinin kabrini ziyaret etti, ağladı, etrafındakileri de ağlattı ve şöyle buyurdu: “Annem için istiğfar edebilir miyim? diye Rabbimden izin istedim bana izin vermedi. Kabrini ziyaret için izin istedim, izin verdi. Siz kabirleri ziyaret ediniz, çünkü kabir ziyareti size ölümü hatırlatır.” (Müslim, Cenaiz: 36; Ebu Davud. 3234; İbn Mace.1579;Sahih)

İmam Nevevi “Rabbim den annem için mağfiret dilemek üzere izin istedim izin vermedi…”Bu hadis te hahatta iken müşrikleri ziyaret etmenin caiz olduğu gibi, ölümlerinden sonra da kabirlerini ziyaret etmenin caiz olduğu hükmü anlaşılmaktadır.
Ayrıca bu hadisten kafirler için mağfiret dilemenin yasak olduğu hükmü de anlaşılmaktadır.
İmam Ebu Hanife rahimehullah derki fıkhul ekber’de Allah Rasulu sallallahu aleyhi Ve sellem’in amcası, babası ve annesi de küfür üzere ölmüştür. Demiştir Usulü Münife

Ehli sünnet usulün  de cehenneme giren eğer Tevhid ehli ise orada ebediyen kalmaz onun için af olunması için Allah teala dan af ve mağfiret edilmesi  için dua edilir ve Nebi sallallahu aleyhi ve sellem’in şefaati fayda verir. Nebi sallallahu aleyhi ve sellem’in  tevhidi ikrar ve tasdik etmiş en büyük günah sahibi için şefaatte bulunacaktır. Nitekim Nebî  sallallâhu aleyhi ve sellem’in ümmetine duâ etmesi ve onlara şefkatinden dolayı ağlamıştır: “Abdullah b. Amr b. As’radiyallahu dan rivayete göre Nebi sallallâhu aleyhi ve sellem  Allah Teala’ın  İbrahim aleyhisselam  hakkındaki: “Rabbim, şüphesiz ki onlar insanlardan birçoğunu saptırdılar. Artık kim bana uyarsa işte o bendendir. ”(İbrahim/36) ayetini okudu. İsa aleyhisselamada: “Eğer onları azaplandırırsan şüphe yok ki onlar senin kullarındır ve eğer onlara mağfiret edersen yine şüphe yok ki sen Azizsin, Hakimsin.”(Mâide/118) dedi ğini bildiren  buyruğu okudu. Sonra ellerini kaldırarak: ‘Allah’ım, ümmetimi  ümmetimi” buyurdu ve ağladı. Allah Teala: Ey Cebrail -Rabbin en iyi bilen olmakla birlikte-Muhammed’e git ve ona neden ağladığını sor, buyurdu. Cebrail aleyhisselam ona gelerek sordu, Rasulullah  sallallahu aleyhi ve sellem’de neler söylediğini ona haber verdi. Hâlbuki Allah onları da en iyi bilendir. Bu sefer  Allah Teala: Ey Cebrail, Muhammed’e git ve: Şüphesiz senin ümmetin hakkında biz seni razı edeceğiz ve seni üzmeyeceğiz de, buyurdu.”(Müslim, 202; Sahih)

Tevhid üzere ölmeyen için ise dua  etmek onlar için istiğfar da bulunmak ise Allah teala men etmiş etmiştir. Şirk üzere ölen kişiye  gelince ister Rasullerin  veya Nebilerin anne baba çocukları eşler ve yakın akrabalar  olsun  mağfiret şefaatte bulunma da men edilmiştir Nebi sallallahu aleyhi ve sellem Allah teala dan annesi için izin istemesine rağmen  dua ve şefaatte izin   vermemiştir. Nebi sallallahu aleyhi ve sellem’in dua dan men edilmesinden dolayı çok ağlamış annesi ateş ehliden olduğu için  çok üzülmüştür. Hiçbir müslüman Nebi sallallahu aleyhi ve sellem’in üzülmesini istemez. Nebi sallallahu aleyhi ve sellem amcası için çok üzülmüş ama tevfik hidayeti Allah teala elindedir o dilediğine hidayet verir amcası iman  etmemiş kafir olarak ölmüştür.” A Kadir Gören

Paylaşmak için tıklayın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!