Emrulevvel

"…فَاعْلَمْ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ" İlk Emir الأ مر ألأول Emrul Evvel


Hamd alemlerin Rabbi Allah’a, salat ve selam gönderilmiş bütün nebilere olsun. Bundan sonra; Rasullere İman Yani Allah’ın Rasullerine iman etmekdir. Onlar Allah’ın kendilerine şeriatlar indirdiği ve bu şeriatları tebliğ etmelerini emrettiği kimselerdir. Bunların ilki Nuh, sonuncusu Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem’dir. İlk RasUlUn Nuh olduğunun delili Allah’ın şu ayetidir: “Muhakkak Biz, Nuh’a ve ondan sonra gelen Nebilere vahyettiğimiz gibi, sana da vahyettik.” (Nisa/163) Bu bir Rasulluk vahyidir. Başka bir ayette şöyle buyrulur: “Andolsun Biz, Nuh’u ve İbrahim’i de Nebi olarak gönderdik. Her ikisinin soyundan gelenlere de Nebilik ve kitap verdik.” (Hadid/26) Yani Nuh’un ve İbrahim’in soyundan gelenlere bunu verdik. Nuh’tan önce gelenler onun soyundan sayılmaz. Şu ayet de bunu ifade etmektedir: “Daha önce de Nuh kavmini helak etmiştik. Çünkü onlar yoldan çıkmış fasık bir kavimdiler.” (Zariyat/46) Biz deriz ki: Ayetteki (من قبل) / “daha önce” lafzı, geçmişe delalet eder. Şu halde Nuh’un ilk Rasul olduğuna dair Kur’an’da üç tane delil vardır. Bu konu sünnette, şefaat hadisinde geçmektedir: “Mahşer yerinde toplananlar Nuh’a diyecekler ki: Sen Allah’ın yeryüzü halkına gönderdiği ilk Rasulsun..,” Buhari, 7440; Müslim, 194; Sahih Bu çok açıktır Adem aleyhisselam nebidir, Rasul değildir. İdris’e gelince, birçok tarihçi (veya çoğu tarihçi) ve bazı müfessirler, onun Nuh’tan önce geldiği ve Nuh’un dedelerinden olduğu görüşündedirler. Fakat bu görüş zayıftır. Kur’an ve sünnet, bu görüşü reddeder. Doğru olan, bizim zikrettiğimiz görüştür. Rasullerin sonuncusu Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem’ dir. Çünkü Allah Teala onun hakkında, “Fakat o, Allah’ın Rasulu ve Nebilerin sonuncusudur.” (Ahzab/40) buyurmuştur. Rasullerin sonuncusu dememiştir. Çünkü nübüvvet sona erince risalet haydi haydi sona erer.
Soru: “İsa aleyhisselam ahir zamanda yeryüzüne inecek. O bir Rasuldur O halde bu nasıl olur
Cevap: O yeni bir şeriatla inmeyecek. O sadece Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem’ in şeriatıyla hükmedecek. Bir kimse, “Bu ümmetin, Nebisinden sonra en hayırlısının Ebu Bekir olduğunda ittifak edildiğini, İsa aleyhisselam’ın da Nebi sallallahu aleyhi ve sellem’in şeriatıyla hükmedeceği için onun tabilerinden olacağını, hal böyle olunca da ‘Bu ümmetin, Nebisinden sonra en hayırlısı Ebu Bekir’dir.’ dememizin nasıl sahih olacağını” sorduğu zaman buna üç şekilde cevap verilir: Birincisi: İsa aleyhisselam ulu’l-azm Rasullerinden biridir. Onunla bu ümmetin bir ferdi arasında mukayese yapmak akla gelmez. Hal böyle olunca “Hangisi üstündür?” diye bir soru nasıl sorulur? Dolayısıyla böyle bir soru temelden düşer. Çünkü bu, aşırı gitmektir. Nebi sallallahu aleyhi ve sellem’in dediği gibi, aşırı gidenler helak olmuşlardır.” 2670; Sahih İkincisi: Ebu Bekir, İsa’nın dışında, bu ümmetin en hayırlısıdır. Üçüncüsü: Biz deriz ki: İsa aleyhisselam bu ümmetten değildir. Onun bu ümmetten olduğunu söylememiz doğru değildir. Çünkü o daha önce gelip geçmiştir. Fakat indiği zaman onun tabilerinden olacaktır. Çünkü Nebi sallallahu aleyhi ve sellem’in şeriatı kıyamete kadar bakidir.” (İbn Useymin) Allah azze ve celle’ye hamd, Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’e, ehli beytine, ailesine, ashabına ve güzellikle ona tabi olanlara selam olsun.

Paylaşmak için tıklayın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!